Drepturile călătorilor, pe smartphone!

Comisia Europeană a lansat o aplicație pentru smartphone care permite călătorilor verificare drepturilor pe care le au în transportul aerian și feroviar și care funcționează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone și iPad, Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7.

Aplicația explică drepturile pasagerilor pentru fiecare problemă în parte şi este disponibilă în 22 de limbi ale UE. Aceasta vizează, deocamdată, doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.

Este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă. Pasagerii au dreptul la despăgubiri în cazul în care le sunt deteriorate bagajele sau dacă nu le sunt respectate drepturile. Aplicaţii vă explică cărui birou trebuie să vă adresaţi sau unde să depuneţi o plângere.

Utilizatorii de smartphone pot accesa paginile de descărcare prin Codul QR de la următoarea adresă http://bit.ly/PScqYr.